Můj příběh

Jana Čerevková

Pomáhám klientům najít jejich jedinečný styl sebeprezentace, který podtrhuje osobitost jejich podnikání a schopnost zaujmout na první pohled.
Má práce je kreativní, baví mě a naplňuje. Za počítačem trávím mnohem méně času než dříve a více si užívám života. 

První roky mého podnikání bylo ale všechno jinak. Za počítačem jsem trávila i 16 hodin denně, byla vystresovaná ze zakázek, které jsem dělala pro klienty, se kterými jsme si po lidské stránce často nerozuměli a měli jsme každý jinou představu o spolupráci. 

Začátky bývají těžké

Možná to bylo i z důvodu, že jsem své podnikání jsem uchopila z nesprávného konce. Věřila jsem, že byznys je důležité hlavně pojmenovat. Vzápětí jsem si pro něj navrhla čisté, strohé logo, udělala dokonalé vizitky a web. Klienty jsem hledala zejména mezi většími firmami. Na schůzky jsem chodila v padnoucím kostýmku, na stůl pokládala vizitku, psala si poznámky do manažerských desek a brala vlastně každou zakázku, o které jsem věděla, že ji dokážu zpracovat. 

Poté jsem však doma seděla dlouhé hodiny u počítače, proklínala se za to, do čeho jsem se to pustila, upouštěla páru na punkrockových koncertech, dobíjela baterky procházkami v přírodě a sytila svou kreativní stránku při tvoření z korálků a Fima. Ač jsem od počátku pracovala jako grafik, zakázky, které jsem brala mi nepřinášely do života vůbec žádnou kreativní práci. Byla jsem přetažená, frustrovaná, práce mě nenaplňovala a brala jsem ji jen jako nutné zlo. V tu dobu jsem ze svého podnikání byla nešťastná.

Podnikání na vedlejší koleji přineslo AHA moment

Shodou okolností poté následovala doba, kdy jsem své podnikání omezila a odsunula na vedlejší kolej. Dokončovala jsem vysokou školu, tamtéž i učila a pracovala na PR oddělení a mé podnikání si pro nedostatek času žilo svým vlastním životem. Tento odstup od mého podnikání však přinesl pozitivní zvrat. Kvůli nedostatku času jsem začala více přemýšlet o zakázkách, které ke mně přicházely a vybírat si klienty, se kterými chci spolupracovat. 

Uvědomila jsem si, že moje dosavadní vizuální prezentace mi do života přitahovala takové klienty, kteří odpovídali tomu “technicky dokonalému logu”, těm strohým webovým stránkám a kostýmku, ve kterém jsem chodila na schůzky. Ale nic z toho nevypovídalo vůbec nic o mně, ani o tom jaká práce mne baví, do jaké práce ze sebe vydám maximum. 

A tak jsem to změnila

Začala jsem prezentovat samu sebe, přestala jsem se schovávat za svou uměle vytvořenou “značku” a zákazníci se mi po čase začali ozývat sami. Přes doporučení známých a současných klientů nebo přes portál navolnenoze.cz, kde jsem měla registraci. A protože mi v té době téměř o nic nešlo, začali se klienti i sami filtrovat a dlouhodobě zůstávali ti, kteří rezonovali s mou představou o spolupráci.

A mně najednou došel ten přesah vizuální prezentace, který mne ve škole neučili. Že to není jen o tom, mít dokonale sladěné logo a barvy a tvářit se cool. Je mnohem důležitější znát sebe i svého ideálního zákazníka a mít takovou vizuální prezentaci, se kterou budu v jednotě. A skrze kterou mne zákazník bezpečně pozná. Musí být nejen krásná a jednotná, ale hlavně autentická.

S radostí dnes pomáhám klientům s jejich sebeprezentací, aby jejich vizuální komunikace pracovala pro ně, a ne proti nim. Své získané know-how sdílím na tomto webu a ve všem, co tvořím. 

Chcete i vy poradit se svou vizuální prezentací? Napište mi nebo zavolejte.